Geslacht weten, wel of juist niet?

Hier kun je je blijdschap melden, je kwalen bespreken en elkaar steunen in de tijd dat je af moet wachten tot je het geslacht weet.
Purk91

Geslacht weten, wel of juist niet?

Berichtdoor Purk91 » wo mei 17, 2017 3:09 pm

Ik ben dan nog wel niet zwanger, maar ben erg benieuwd hoe jullie hierover denken.

Wij hebben twee prachtige jongens waar we al heel blij mee zijn. Maar ik zou graag nog een keer zwanger worden en hoop dan op een meisje. Diep van binnen weet ik dat mijn man ook heel erg blij zou zijn als we een meisje zouden mogen verwachten. We hebben hier al wel eens over gesproken en hebben besloten dat wanneer ik zwanger geraak, dat we het geslacht dan niet willen weten tot aan de geboorte. In mijn redenatie is de teleurstelling groter als ik er tijdens een echo achterkom dat het misschien toch een jongetje is, dan wanneer ik daar bij de geboorte achter kom en de baby dan ook voor het eerst 'ontmoet'.

Hoe zien jullie dit?
Willen jullie wel het geslacht al gedurende de zwangerschap weten, zodat je eraan kunt wennen mocht de baby niet het geslacht hebben van je voorkeur? Of vertrouwen jullie op die 'instant' moederliefde die je voelt bij de geboorte van je kindje, ongeacht welk geslacht het kindje heeft?

genderbalance
Site Admin

Re: Geslacht weten, wel of juist niet?

Berichtdoor genderbalance » do mei 18, 2017 9:18 pm

Ik zie er absoluut de voordelen van in om het niet te weten. Zelf ben ik veel te nieuwsgierig, maar ik denk dat de teleurstelling veel minder is bij de geboorte. Ik vond zelf mijn zwangerschappen heel abstract, had het ook wel geloofd als er een konijn uitkwam :lol: maar toen de jongens op mijn borst gelegd werden was het zo bijzonder mooi! Die instant moederliefde is er volgens mij meteen, mits de moeder zich goed voelt. Bij mijn oudste zoon was er vooral heel veel angst direct na de geboorte, om hem te verliezen. Dat is ook puur liefde natuurlijk, want ik had nog nooit zoveel verantwoording en angst gevoeld. Bij de tweede zat ik veel beter in mijn vel. Ja er was teleurstelling tijdens fe zwangerschap dat hij geen meisje was, maar bij de geboorte was het direct opstijgen naar een roze wolk. Dat zal bij een derde kind, ongeacht geslacht, niet anders zijn. Dus ja, er is zeker wat voor te zeggen.
Gender Balance coach aka Vlinder84

Mama van 1 engeltje en 2 bengeltjes <3