Badbevalling

Heb jij vragen over je bevalling of wil jij je bevallingsverhaal kwijt?
Ukkepuk92

Badbevalling

Berichtdoor Ukkepuk92 » za dec 24, 2016 1:06 am

Iemand die ook graag een waterbevalling wilt proberen? Ik ben benieuwd. Waarom wel of waarom niet!

genderbalance
Site Admin

Re: Badbevalling

Berichtdoor genderbalance » zo dec 25, 2016 12:11 am

Ik ben van de jongste in bad bevallen en vond dat erg prettig! Ik was wel in het zkh, daar hadden ze een groot bevalbad. Mijn eigen verloskundige was mee en ik heb in alle rust naar Marie Mongan liggen luisteren op cd. Tot zij zei dat de geboorte makkelijk zou gaan en ik het helemaal niet zo makkelijk vond en schreeuwde dat mijn man die tr*t nu uit moest zetten :lol: Maar verder was het goed te doen! Het water was ontspannend en het weekt de huid waardoor je minder uitscheurt. Mijn jongen was 9 pond en 57, hij knalde er voor mijn gevoel uit in nog geen 1,5 perswee en ik had slechts 3 hechtingen voor wat schaafwondjes. Dat had waarschijnlijk erger geweest als ik niet in bad had gelegen. Ik kan het iedereen aanraden, zeker icm hypnobirthing (van marie Mongan dus en al werd ik boos op haar tijdens de bevalling, het heeft mij wel degelijk geholpen).

Ook voor de baby zelf vond ik het prettiger. Mijn oudste was helemaal over zijn toeren om vanuit zijn warme badje ineens in de koude lucht te komen. De jongste zwom eerst nog even rond, slaakte daarna wat kreetjes en ging vervolgens vol adoratie naar mij liggen staren terwijl ik verliefd terug staarde. Zo'n mooi moment! Dat had ik mijn oudste zoon ook zo gegund.
Gender Balance coach aka Vlinder84

Mama van 1 engeltje en 2 bengeltjes <3

Esther21

Berichtdoor Esther21 » di dec 27, 2016 10:16 am

Zou het zelf wel willen, alleen vind de huur van zo'n bad echt belachelijk duur. In het zkh in Rotterdam kan het wel in 1tje alleen is het geen garantie dat het kan (omdat de kindjes komen wanneer hun willen :lol: )

Dus ga denk ik toch weer voor het kraamhotel sofia (hopend dat ik dat nu wel beval)

RedRobin

Berichtdoor RedRobin » do aug 17, 2017 10:56 am

Genderbalance wat klinkt dat fijn zeg! Ik wilde ook heel graag een badbevalling icm hypnobirthing, maar toen ik eenmaal in het bad lag, bleek dat veel te ondiep (was in een kraamhotel) waardoor ik het koud had en met niet meer kon concentreren (ook al ging het de hele dag super goed met het opvangen van de weeën met behulp van de affirmaties). Zo jammer! Ik moest toen wel even schakelen want had me er zo op ingesteld in een bad te bevallen. Maar goed, uiteindelijk is het allemaal helemaal goed gekomen :).

Kaasschaaf

Berichtdoor Kaasschaaf » zo aug 27, 2017 8:14 am

Een badbevalling lijkt me ook wel wat. Helaas hier in het ziekenhuis daar geen mogelijkheden voor. En wil toch echt in het ziekenhuis bevallen. ;)