roze wolk?

Van roze wolk tot kraamtranen, je baby is er eindelijk!
Ejtnelle

roze wolk?

Berichtdoor Ejtnelle » vr dec 30, 2016 9:50 am

even mijn verhaaltje vertellen.

in augustus 2015 ben ik bevallen van mijn zoontje ... Vele mensen zeggen dat de dag van de geboorte van hun kind de mooiste dag van hun leven is. wel nee hoor niet voor mij !

ik ben donderdag avond binnen gegaan met weeeen , dus aan de monitor , enkele uren later waren de weeen helemaal verdwenen. Nu stond ik op die moment al onder toezicht voor een mogelijke zwangerschapsvergiftiging dus vonden ze het toch maar beter om me daar te houden.
vrijdag ochten om 7 u komen ze daar binnen om te melden dat ze me terug zouden inleiden. zo gezegd zo gedaan.
nu ik moet eerlijk zijn de... ik heb van ongeveer 9 u tot 15u weeen gehad voor ik mocht beginnen persen ( ik had al wel 5cm ontsluiting op mijn laatste controle ) om 15.30 zijden ze me dat ik bij elke wee een beetje mee mocht duwen ... zo gezegd zo gedaan....
om 16 u kwam de vroedvrouw binnen samen met mijn gyne en kon het echte werk beginnen. iedereen was zooo positief ... mijn zoontje lag wel als sterrenkijker maar dat konden ze tijdens de bevalling nog veranderen en eigenlijk lag hij echt perfect voor een goede bevalling. Gyne zei nog tegen mijn, binnen dit en 20 minuutjes ligt je zoontje in je armen.
Niet dus

eerste doel was om tijdens het persen mijn zoontje gedraaid te krijgen. dit is gelukt maar in een mum van tijd draaide hij zichzelf terug naar sterrekijker positie.
gelijdelijk aan zag ik meer en meer mensen het verloskwartier binnen komen. En ook al probeerde mijn gyne zich zo goed mogelijk te houden ja voelde gewoon aan de spanning dat er iets niet klopte.
1,5 uur na het starten van het persen stond er 15 man in het verlos kwartier (vroedvrouwen, gyne's, assistenten, kinderartsen en verpleging voor neonatologie) maar mijn zoontje is geboren.

In een mum van tijd was de verloskamer weer leeg. enkel ik en mijn gyne bleven over. weg waren ze met mijn kind. ik heb hem niet kunnen zien, niet kunnen aanraken, niet horen huilen.

mijn zoontje heeft een week op neonatologie gelegen. ik mocht wel naar hem toe wanneer ik wou maar ik mocht niet constant bij hem blijven. dit was echt niet hoe ik me mijn eerste dagen met mijn kind had voorgesteld.
Ik zelf was ook niet direct op een goede plek. ze hebben dubbel moeten knippen, mijn staartbeentje is gebroken tijdens de bevalling en ik had heel veel bloed verloren.

Nee hoor bij mij was er van die roze wolk maar weinig te bespeuren .

Natuurlijk ben ik wel blij dat alles goed afgelopen is ... en ik heb een pracht van een zoontje gekregen. maar ik vrees dat ik deze bevalling voor de rest van mijn leven met me zal mee dragen.

genderbalance
Site Admin

Re: roze wolk?

Berichtdoor genderbalance » vr dec 30, 2016 1:17 pm

Oh wat een vreselijk traumatische ervaring! Dan is de roze wolk idd nergens te zien. Heb je naderhand goede begeleiding gekregen om dit te verwerken? Ik heb zelf heel goede ervaring met emdr. Dit is traumatherapie en dit kan zeker helpen met wat jij hebt meegemaakt. Je zei elders dat je bij een volgende bevalling niet meer natuurlijk mag bevallen? Is dat ergens een opluchting?
Gender Balance coach aka Vlinder84

Mama van 1 engeltje en 2 bengeltjes <3

Marni1

Re: roze wolk?

Berichtdoor Marni1 » vr feb 17, 2017 11:10 am

Jeetje wat een heftige ervaring!
Heb je goede begeleiding gehad? Dat is wel echt belangrijk denk ik. Sterkte met de verwerking!