Veel nieuw gekocht bij een 2de kindje van hetzelfde geslacht?

Laat hier zien wat je hebt gekocht voor je baby of wat je wil gaan kopen.
Puk1987

Veel nieuw gekocht bij een 2de kindje van hetzelfde geslacht?

Berichtdoor Puk1987 » vr dec 23, 2016 8:43 pm

Ik vraag me af of er mama's zijn die een 2-3-of4de kindje hebben gekregen van hetzelfde geslacht en veel hergebruikt hebben?

genderbalance
Site Admin

Re: Veel nieuw gekocht bij een 2de kindje van hetzelfde geslacht?

Berichtdoor genderbalance » zo dec 25, 2016 12:04 am

Ik heb wel veel hergebruikt ja. Sommige dingen zoals wat kleding was niet mooi meer, maar de oudste had zoveel kleding dat ik eigenlijk amper iets hoefde bij te kopen in het begin. Nu is hij wel een ander kleurtype dan zijn broer dus nu haal ik wel altijd kleuren die beter bij hem passen (zoon1 heeft heel licht blond haar en blauwgrijze ogen, lichte huid: bij hem staat aquablauw super mooi, zoon2 is wat donkerder qua haar, heeft groene ogen en heeft een licht tintje, bij hem staat olijfgroen en oranje prachtig). Maar qua meubels, bedje etc alles hergebruikt. Dat had ik bij een meisje ook gedaan trouwens, dan had ik alleen andere kleding en speelgoed gehaald.
Gender Balance coach aka Vlinder84

Mama van 1 engeltje en 2 bengeltjes <3

Lovefennie

Berichtdoor Lovefennie » wo dec 28, 2016 4:12 pm

Wij moeten nog even afwachten wat het geslacht is maar ook al zou het weer een meisje zijn, zou ik wel zeker weer nieuwe dingen willen kopen. Geen wagen of kinderkamer maar meer kleertjes en dekentjes/Aankleedkussenhoezen enz. Als het een jongen is dan bijna alles nieuw haha we hebben veel roze nu.

wendy424

Berichtdoor wendy424 » do dec 29, 2016 8:48 pm

Als het weer een jongetje wordt ga ik alleen een nieuw badje kopen en wat kleertjes, wordt het een meisje dan ga ik denk ik failliet, ik ben namelijk gek op roze en zal dan op een nieuwe garderobe ook aankleedkussenhoezen, dekentjes etc. nieuw kopen.

Tiffany26

Berichtdoor Tiffany26 » zo jan 08, 2017 2:37 pm

Ik heb niet heel veel meer dus ik moet veel nieuw kopen. Maar ook wel weer leuk lekker shoppen

bonita2010

Berichtdoor bonita2010 » vr feb 17, 2017 5:57 pm

Als wij ons tweede kindje mogen verwelkomen zal ik zeker dingen her gebruiken maar veel spullen zijn wel geslachts gebonden. En toch vind ik de nieuwe spulletjes en kleertjes kopen 1 van de leukste dingen om te doen als je zwanger bent :P

Lianne87

Berichtdoor Lianne87 » wo mar 08, 2017 7:31 pm

Als ons 2e kindje een meisje is kunnen we veel hergebruiken, maar ik zou ook wel nieuwe kleertje kopen.
Maar qua meubels, speelgoed en beddengoed zou een 2e meisje dit nog heel goed kunnen gebruiken.
Voor een jongen zullen we veel nieuw moeten kopen. We hebben veel roze ;-)