Hallo

Ben je nieuw? Stel jezelf hier dan even voor en maak kennis met elkaar!
Purk91

Hallo

Berichtdoor Purk91 » wo apr 19, 2017 8:24 pm

Hallo allemaal,

Ik ben Purk91, 28 jaar, moeder van 2 zoons.
Ik ben hier via een vriendin terecht gekomen die weet van mijn grote dochter wens.
Na even te hebben rondgesnuffeld heb ik besloten om een account aan te maken.
Ik heb al veel gelezen op Engelse sites, en vind het dan ook heel fijn dat er eindelijk een Nederlands forum is voor voorkeuren voor geslacht.

x Purk91

genderbalance
Site Admin

Re: Hallo

Berichtdoor genderbalance » wo apr 19, 2017 9:26 pm

Welkom hier :)
Gender Balance coach aka Vlinder84

Mama van 1 engeltje en 2 bengeltjes <3

Inge1988

Berichtdoor Inge1988 » di mei 02, 2017 9:24 pm

Hallo

Wil even reageren op je bericht, mijn verhaal is namelijk precies hetzelfde!
Durf jij nog voor een derde te gaan?

Purk91

Berichtdoor Purk91 » wo mei 10, 2017 8:56 am

Hoi Inge,

Ik ben me een beetje aan het inlezen en ben van plan om wat dingen aan te passen in mijn dieet.
Ik heb bij beide jongens niet stilgestaan bij mijn dieet, dus ik denk dat daar het meest te halen valt qua verandering met een invloed op het geslacht. Al vind ik het erg moeilijk om te beslissen wat er veranderd moet worden en wat niet, omdat ik vaak lees dat het bij de ene wel gewerkt heeft en bij de andere niet.

Ik denk dat wij hoe dan ook dit jaar nog voor een derde zullen gaan, het kindje zal hoe dan ook gewenst zijn al hoop ik heel erg op een meisje, omdat ik me op dit moment niet zo goed kan voorstellen dat mijn gezin compleet is zonder meisje.

Zijn jullie nog van plan voor een derde te gaan?

genderbalance
Site Admin

Berichtdoor genderbalance » vr mei 12, 2017 5:10 pm

Welk dieet bedoel je purk? Bij mijn dieet is het tot nu toe bij 1 persoon niet gelukt, bij de rest (nu 48) wel :) wat ik veel zie is dat mensen her en der gaan lezen en diëten aan elkaar gaan plakken. Of maar een deel invoeren. Dat werkt niet ;) verder herkenbaar gevoel. Ook hier niet compleet zonder meisje al zou ik met een jongen erbij net zo gelukkig zou zijn :)

Purk91

Berichtdoor Purk91 » wo mei 17, 2017 2:58 pm

Ik heb het over het LE (low everything) Diet. En ik denk dat ik daarbij het drinken van cranberry sap ook oppak.

Vind het alleen erg moeilijk inschatten hoe ik het precies moet inpassen in mijn eten. Heb ook niet, als ik het jongensdieet hiervan zie, dat ik echt denk van "Nu weet ik waarom ik twee jongens heb gekregen!". Maar ik denk dat ik wat dat betreft de achtergrond erin een beetje mis. Instructie opvolgen is makkelijk, maar het zou fijner zijn als je weet waarom je iets wel moet eten of juist niet. Helaas heb ik niet de tijd (of de energie :| ) om me hier zodanig in te verdiepen dat ik dat wel kan gaan leren denk ik.

Vind het overigens wel verbazingwekkend dat jij op basis van een vragenlijst (ik ga er hier even vanuit dat die voornamelijk op dieet ge-ent is, als dat niet zo is verbeter me dan aub) zo goed kunt voorspellen wat het geslacht van een baby zou kunnen worden! Echt heel knap! Lijkt me dat je een hoop research hebt gedaan om je kennis op een zodanige manier toe te kunnen passen. Ik ben nog niet zo heel lang lid op dit forum en heb nog niet zoveel geschreven, maar ik hoop absoluut een keer die vragenlijst in te mogen/kunnen vullen :)

genderbalance
Site Admin

Berichtdoor genderbalance » do mei 18, 2017 9:08 pm

Ja klopt, wat mij betreft mag je de vragenlijst invullen hoor ;) ik zit nu op mijn tel dus zal deze later sturen. Ik ben bekend met LE en tja het is idd veel instructie en weinig uitleg. Ik vind het daarom juist zo belangrijk dat je weet waarom je iets wel of niet moet doen. Omdat je anders stikonzeker wordt. En dat is niet handig, die stress kun je er nier bij gebruiken! Ik heb idd jaren onderzoek gedaan. En het is geen pasklaar antwoord. Daarom heb ik de vragenlijst, dat geeft mij ontzettend veel inzicht en van daaruit geef ik advies. Bij mij gaan het daarom erg vaak goed in de zin dat het dieet werkt. Omdat mensen het snappen en ik die vragen en onzekerheid wegneem.

Purk91

Berichtdoor Purk91 » ma mei 22, 2017 4:05 pm

Te gek! Ik zou je vragenlijst graag invullen :D
Heb je al enige indicatie over wanneer je verwacht te starten met de webinars? Het lijkt me echt reuze interessant.

Inge1988

Berichtdoor Inge1988 » do mei 25, 2017 12:44 pm

Hallo Purk

Ik heb me ook wel wat verdiept in de methodes maar niet zo diep als jij.
Weet niet of het klopt maar wat ik terug lees is dat je meer kans hebt op een jongen als je veel zout eet?
Mochten wij nog voor een derde gaan dan wil ik ook proberen om mijn eetgewoonte aan te passen, ik geloof er wel in.
Ik hoor graag als jullie tips hebben betreft het ene of andere dieet, wil de kansen zo optimaal mogelijk maken.

Purk91

Berichtdoor Purk91 » ma mei 29, 2017 2:42 pm

Hi Inge,

Ik lees veel dat het met de frequentie en het soort eten te maken heeft wat de vrouw eet. Als je in overvloed eten hebt dan wordt de kans op een jongen groter, bij minder voedingrijk eten wordt de kans op een meisje groter. Ook wordt de ph-waarde van de vrouw vaak genoemd, zuurder is bevordelijk voor meisjes. Wat ik me dan weer afvraag is hoe je je ph-waarde kunt veranderen. Het meest logische zou zijn om zuurdere producten te nuttigen, zoals citrusvruchten e.d., maar aan de andere kant lijkt dit me te simpel.. ;)