Bevallen met geboorte TENS

Heb jij vragen over je bevalling of wil jij je bevallingsverhaal kwijt?
Lovefennie

Bevallen met geboorte TENS

Berichtdoor Lovefennie » ma dec 26, 2016 12:56 pm

Hoi! Zijn jullie al aan het nadenken over of je bij de bevalling gebruik zou willen maken van pijnbestrijding? Lees: ruggenprik, pompje of een alternatieve pijnbestrijding? Hier was ik bij de eerste er echt van overtuigd dat ik niks zou gebruiken en alles zou doen op eigen oerkracht haha.Wel had ik ergens iets gelezen over een geboorte TENS. Dit is een apparaatje dat je kunt kopen of huren en je met elektroden schokkende/masserende gevoelens geeft wanneer jij op de knop drukt (je hebt een eigen afstandsbediening die je kunt reguleren) dit is een alternatieve pijnbestrijding en dit leek me wel wat voor het geval het me toch niet alleen zou lukken. Uiteindelijk werd ik ingeleid en duurde de bevalling heel lang. Op dag 3 in het ziekenhuis toen de weeen echt begonnen heb ik 'm aangesloten op m'n rug en ben ik als er een wee kwam mezelf schokken gaan geven. Het heeft me erg geholpen. Op dat moment merkte ik daar nog weinig van aangezien de pijn te heftig was... Maar toe hij uit moest voelde ik pas wat voor effect het had gehad. Uiteindelijk toch geroepen om een ruggenprik. Wat was ik blij dat die gezet werd! Daarna kon ik gewoon weer praten en lachen! Ik zou voor deze volgende keer dus zeker weer voor een ruggenprik kiezen mocht dat voor mijn gevoel nodig zijn. Hoe staan jullie hier in?

Ejtnelle

Re: Bevallen met geboorte TENS

Berichtdoor Ejtnelle » vr dec 30, 2016 9:26 am

hoi,

ik ben ook ingeleid aangezien mijn weeen terug gestopt waren :p
ik had me ook voorgenomen om bij mijn eerste bevalling te proberen zonder ruggenprik. oh wat had ik het effe goed mis haha na ongeveer 3 uur heb ik dan toch maar gevraagd voor een ruggenprik haha .

nu ik heb een hele slechte bevalling gehad waarbij mijn zoontje voor een lange periode is blijven vast steken in mijn bekken en het allemaal heel kantje boordje was. gelukkis is alles toch nog goed afgelopen. maar ik mag dus van mijn gyne niet meer natuurlijk bevallen volgende keer wegens te smalle bekke.
Maar moest ik toch terug moeten bevallen dan zou ik direct terug een ruggenprik kiezen.